Klantenservice

Veel gestelde vragen

Staat jouw vraag er niet tussen? Stuur dan een bericht naar onze klantenservice.

Kan ik mijn bestelling retourneren?

Natuurlijk kan dat! Bij Voordeelhelmen.nl heb je maar liefst 100 dagen bedenktijd (geldt alleen voor ongebruikte en ongedragen producten compleet in doos met alle kaartjes etc). Op de achterzijde van je pakbon staat in drie stappen beschreven hoe je een product kan retourneren. Ben je je pakbon kwijt? Klik dan op de link hieronder om er een te downloaden:

Helmen tot 100 euro zijn uitgesloten van de 100 dagen bedenktijd, deze hebben een bedenktijd van 14 dagen.

https://www.voordeelhelmen.nl/ruilen-retourneren

Na ontvangst nemen we de retourzending in behandeling. We controleren of het product gebruikt of beschadigd is. Vervolgens sturen we het gewenste product zo spoedig mogelijk aan je op, of storten we het aankoopbedrag binnen 5 werkdagen aan je terug.

Retourneren in de winkel

Uiteraard kan je een product ook retourneren in de winkel. We storten het aankoopbedrag binnen 5 werkdagen aan je terug, dit doen we op dezelfde rekening als waarmee betaald is. Wanneer je een contant betaalde bestelling retourneert, neem dan eerst even contact met ons op zodat we het aankoopbedrag voor je apart kunnen leggen.

Hoe maak ik een pasafspraak?

Als je een product eerst wilt komen passen dan is het handig om daar een pasafspraak voor te maken. Op die manier kunnen wij ervoor zorgen dat het product gereserveerd en wel voor je klaar ligt. Om een pasafspraak te maken kies je op de ‘Afreken’ pagina voor de optie ‘Afhalen in winkel’. Wij gaan er dan voor zorgen dat het product indien nodig besteld wordt. Een pasafspraak is volledig vrijblijvend!

Hoe bepaal ik mijn maat?

Op elke productpagina vind je een speciale maattabel waarmee je een goede indicatie krijgt van de maat bij een bepaald product. Mocht je niet helemaal zeker weten hoe een helm hoort te zitten kijk dan eens op ons Youtube kanaal voor meer informatie. Voor de algemene maatbepaling pagina klik je op de onderstaande link:

https://www.voordeelhelmen.nl/helmmaat-bepalen

Cadeaubonnen

Ideaal voor als je een keer geen cadeau kan bedenken of als je weet dat een van je motorvrienden al 10 jaar met dezelfde helm rijdt en nog steeds zo eigenwijs om hem niet te vervangen en zegt dat hij best nog één seizoen mee kan gaan, hebben wij Voordeelhelmen cadeaubonnen. Deze cadeaubonnen kan je gewoon via onze website bestellen via:

https://www.voordeelhelmen.nl/voordeelhelmen-cadeaubon.html

Zijn alle helmen ECE-goedgekeurd?

Bijna al onze helmen zijn voorzien van het ECE-keurmerk en daardoor dus geschikt voor de openbare weg. Een aantal helmen zijn niet ECE-goedgekeurd en hebben een DOT-keurmerk. Dat is de Amerikaanse versie van het ECE-keurmerk. Als een helm niet ECE-gekeurd is staat dat duidelijk vermeld op de pagina van het product.

Wat betekent 'voor 16:00 besteld morgen in huis'?

Als er bij een bepaalde maat ‘Vóór 16:00 besteld morgen in huis staat’ wilt dat zeggen dat wij dat product zelf op voorraad hebben liggen. Als er iets anders staat dan hebben wij het product in een extern magazijn liggen en is het niet direct beschikbaar in onze winkel.

Hieronder een korte uitleg van de verschillende levertijden die je op onze website kan tegenkomen:

Op werkdagen vóór 14:00 besteld, morgen in huis: dit wilt zeggen dat wij het desbetreffende product vanuit een extern magazijn in Nederland rechtstreeks naar jou kunnen opsturen (dropshipment). Wij hebben dit product dan niet in de winkel liggen.

Levertijd 2 – 3 werkdagen: het product is op voorraad in een extern magazijn in Nederland.

Levertijd 4 – 5 werkdagen: het product is op voorraad in een extern magazijn in het buitenland. 

Levertijd 2 – 3 werkdagen, mits op voorraad bij de leverancier: indien dit wordt weergegeven dan moeten we voor je uitzoeken of het product op voorraad is bij de leverancier. Er is dan namelijk geen automatische voorraadkoppeling waardoor we niet meteen kunnen zien of jouw gewilde product direct leverbaar is. Neem in dit geval dus even contact met ons op via het contactformulier of via info@voordeelhelmen.nl wij gaan het dan direct voor je uitzoeken en nemen contact met je op. 

Hoe annuleer of wijzig ik mijn bestelling?

Het kan altijd gebeuren dat je iets besteld hebt en achteraf denkt van hé, dat komt nu toch even niet zo goed uit. Gelukkig is dat geen probleem bij Voordeelhelmen. Voor het wijzigen of annuleren van een bestelling stuur je een mail naar info@voordeelhelmen.nl Wij gaan het dan direct voor je in orde maken. 

Garantie

Het is altijd erg vervelend als een bepaald product dat je bij ons hebt gekocht een defect of mankement vertoont. Wij willen je daar uiteraard graag bij verder helpen. Voordat we dat kunnen doen hebben we wel wat aanvullende informatie nodig om te kunnen beoordelen of het inderdaad een garantiekwestie betreft.

Als je wilt weten of een bepaald mankement of probleem onder garantie kan worden hersteld, stuur dan een mail naar garantie@voordeelhelmen.nl met daarin (indien mogelijk) een foto van het defect/mankement plus je ordernummer/klantnummer. Wij gaan dan beoordelen of de garantieclaim gegrond is en ervoor zorgen dat het uiteindelijke probleem wordt opgelost.

Verzendkosten voor bestellingen

Bij een orderwaarde hoger dan 40 euro verzenden wij GRATIS. Onder de 40 euro betaal je 3,95 voor verzendingen binnen Nederland. Voor verzendingen naar Belgie betaal je 6,95 voor bestellingen onder 40 euro.

Verzendkosten voor retourzendingen

Wanneer je een product terugstuurt met een waarde groter dan €200,- euro vergoeden wij de verzendkosten voor het terugsturen. Wanneer je gebruik wil maken van deze regeling verzoeken wij je ons een berichtje te sturen zodat wij je een retourlabel kunnen sturen. Achteraf kunnen wij helaas geen verzendkosten terugstorten.

Bestellingen die geplaatst zijn met de betaalmethode Afterpay komen niet in aanmerking voor deze regeling.

Deze regeling geldt voor onze Nederlandse én Belgische klanten.

Klik hier voor het aanvragen van een retourlabel.

Bij het omruilen van een product voor bijvoorbeeld een andere maat dan betalen wij ook opnieuw de verzendkosten.

Gratis retourneren dus!

Ons Youtube kanaal

Via ons Youtube kanaal laten we je nieuwe producten zien, unboxen we bepaalde helmen en geven we je handige tips en tricks om het motorrijden nog leuker te maken! 

https://www.youtube.com/Voordeelhelmen/

Ik ontvang geen e-mails

Als je geen mailtjes van ons ontvangt dan zijn daar een aantal verschillende redenen voor te bedenken, hieronder kan je die lezen:

  1. Onze mails worden vaak, onterecht uiteraard, gezien als spam en belanden daardoor in je spamfolder. Het is dus handig om daar even in te kijken en te zoeken op Voordeelhelmen. Mocht je daar niks in vinden, lees dan verder.
  2. Het kan ook gebeuren dat je per ongeluk een typfout hebt gemaakt, hierdoor komen onze goedbedoelde mailtjes niet bij je aan. Stuur in dat geval even een mail via het contactformulier met je voor- en achternaam en indien mogelijk je ordernummer zodat wij je e-mailadres kunnen controleren en desnoods kunnen aanpassen.
Contact
Copyright VOORDEELHELMEN