Klantenservice

Alles over onze service

De belangrijkste antwoorden op jouw vragen vind je door direct bij één van onderstaande onderwerpen te kijken:

Overige veelgestelde vragen

Staat jouw vraag er niet tussen? Stuur dan een bericht naar onze klantenservice.

Zijn alle helmen goedgekeurd?

Alle helmen op onze website zijn volgens het Europese ECE22.05 norm goedgekeurd, tenzij expliciet vermeld. Dit betekent dat deze helmen zijn goedgekeurd voor gebruik op de openbare weg in Europa.

Hoe zie ik het verschil tussen een motor- en een scooter- of bromfietshelm?

Er is geen vastgesteld verschil tussen de helmen. Iedere helm is goedgekeurd voor op motor, scooter of bromfiets. Wel is het zo dat een motorrijder vaak hogere eisen omtrent afwerking, comfort, veiligheid en geluidsdemping stelt dan een scooter- of bromfietsrijder, gezien het verschil in snelheid.

Wat is mijn maat?

Aan de hand van onze maattabel kun je aan de hand van de omtrek van je hoofd je helmmaat bepalen. Op de productpagina van een specifieke helm staat bij de beschikbare maten een linkje naar de maattabel.

Wat moet ik doen als een helm niet past?

Het kan gebeuren dat een helm niet past. Je kunt hem dan ruilen of retourneren.  In dat geval stuur je je helm volgens onze retourprocedure aan ons terug.

Wat moet ik doen als ik een verkeerd product heb binnengekregen?

Wij behandelen alle orders met de hoogst mogelijke zorg. Desalniettemin kan het gebeuren dat een foutieve bestelling wordt verzonden. In dat geval zend je de foutieve bestelling volgens de omruilprocedure terug. Bij een fout van onze kant brengen wij uiteraard geen extra verzendkosten in rekening en vergoeden wij de verzendkosten voor het terugzenden (maximaal € 6,75). Stuur hiervoor een email met daarin je rekeningnummer, tenaamstelling van de rekening, en je ordernummer.

Is het wel veilig om iets bij Voordeelhelmen.nl via internet te bestellen?

Wij zijn een Nederlandse webshop, met een Kamer van Koophandel inschrijving en een Nederlands BTW nummer. Wij hebben een fysieke bedrijfslocatie in Amsterdam West. Hiernaast geschieden betalingen aan ons en zendingen vanuit ons via gerenommeerde partijen. Tevens zijn wij voorzien van het Webshop Keurmerk. Je kunt dus met gerust hart iets bij ons bestellen.

Ik heb advies nodig over een helm of een ander product. Waar kan ik dat krijgen?

Je kunt contact met ons opnemen via ons contactformulier, of door te bellen met 020-760 08 07 (bereikbaar ma-vrij 10:00u- 17:00u, do tot 21:00).

Ik heb een klacht, wat nu?

Wij doen onze uiterste best onze klanten tevreden te houden. Mocht je onverhoopt toch niet tevreden zijn of je hebt een andere aanleiding tot een klacht, neem dan contact met ons op via ons contactformulier of  bel ons op 020-760 0807. We zullen je klacht dan zo snel mogelijk in behandeling nemen, je ontvangt hierover bericht. Indien je niet tevreden bent over de afhandeling van de klacht, kun je contact opnemen met de geschillencommissie van Stichting Webshop Keurmerk.

Ik woon in België, kan ik dan ook bestellingen doen?

Ja! Klanten in België kunnen gewoon een bestelling doen, en deze betalen via MisterCash, SofortBanking, Paypal of overboeking. Wij vragen een bijdrage van € 4,95 in de verzendkosten, deze worden verrekend in het bestelproces. In veel gevallen duurt bezorging naar België zelfs niet langer dan binnen Nederland!

Kan ik bestellingen doen van buiten Nederland?

Wij accepteren bestellingen vanuit de hele wereld. Verzendkosten zijn variabel, en afhankelijk van de bestemming. Deze worden automatisch verrekend tijdens het invoeren van de bestelling. Verzending naar het buitenland geschiedt op eigen risico. Wij kunnen niet aansprakelijk worden gehouden voor in het buitenland zoekgeraakte pakketten, tenzij nadrukkelijk afspraken zijn gemaakt over verzekerde verzending. 

Kan ik bij jullie betalen bij Klarna en wat houdt dit in?

Probeer je bestelling van Voordeelhelmen eerst uit en betaal deze later met Klarna. Met Klarna betaal je niet voordat je je bestelling hebt gezien en hebt besloten dat je deze wilt houden. Die smoothness bieden wij jou als klant graag aan. Lees hier alles over betalen met Klarna.

Hebben jullie een Youtube kanaal?

Jazeker! Via ons Youtube kanaal laten we je nieuwe producten zien, unboxen we bepaalde helmen en geven we je handige tips en tricks om het motorrijden nog leuker te maken! 

Hebben jullie ook cadeaubonnen?

Je kunt bij ons terecht voor cadeaubonnen. Ideaal voor als je een keer geen cadeau kan bedenken of als je weet dat een van je motorvrienden al 10 jaar met dezelfde helm rijdt en nog steeds zo eigenwijs om hem niet te vervangen en zegt dat hij best nog één seizoen mee kan gaan, hebben wij Voordeelhelmen cadeaubonnen.

Ik ontvang geen e-mails, hoe kan dit?

Als je geen mailtjes van ons ontvangt dan zijn daar een aantal verschillende redenen voor te bedenken. Onze mails worden soms gezien als spam en belanden daardoor in je spamfolder. Het is dus handig om daar even in te kijken en te zoeken op Voordeelhelmen. Mocht je daar niks in vinden, lees dan verder. Het kan ook gebeuren dat je per ongeluk een typfout hebt gemaakt, hierdoor komen onze goedbedoelde mailtjes niet bij je aan. Stuur in dat geval even een mail via het contactformulier met je voor- en achternaam en indien mogelijk je ordernummer zodat wij je e-mailadres kunnen controleren en desnoods kunnen aanpassen.

Algemene voorwaardenPrivacyDisclaimer© 2011-2021 Voordeelhelmen
Contact