Racehelm
Op zoek naar een racehelm? Hier vind je uitsluitend racehelmen waarmee je zonder problemen het circuit op mag gaan en die allemaal over een sterke buitenschaal beschikken (glasvezel of een combinatie met andere sterke materialen). Wil je meer lezen over racehelmen? Scroll dan even helemaal naar beneden voor meer informatie.
- MT Streetfighter SV Mat ZwartNormale prijs € 119,90 Vanaf € 95,00
- MT Atom SV Mat ZwartNormale prijs € 149,90 Vanaf € 129,00
- MT Atom SV Mat TitaniumNormale prijs € 149,90 Vanaf € 129,00
- Caberg Droid Matt Black 111Normale prijs € 259,95 Vanaf € 220,96
- Shark Spartan Carbon 1.2 Skin Carbon/Red/Red DRRNormale prijs € 399,99 Vanaf € 359,99
- Schuberth C4 Pro Matt Black 111Normale prijs € 599,95 Vanaf € 419,97
- Arai Profile-V WhiteNormale prijs € 499,00 Vanaf € 474,05
- Nolan N87 Classic N-Com Flat Black 10Normale prijs € 229,95 Vanaf € 160,97
- LS2 FF320 Stream Matt BlackNormale prijs € 109,90 Vanaf € 87,92
- Scorpion EXO-1400 AIR Carbon Solid BlackNormale prijs € 389,90 Vanaf € 362,61
- Shark Spartan Carbon 1.2 Skin Carbon/White/Silver DWSNormale prijs € 399,99 Vanaf € 359,99
- Schuberth C4 Basic Grey 808Normale prijs € 499,95 Vanaf € 349,97
- Schuberth C4 Basic Matt Black 111Normale prijs € 499,95 Vanaf € 349,97
- Scorpion EXO-1400 AIR Matt BlackNormale prijs € 299,90 Vanaf € 269,91
- Scorpion EXO-1400 AIR Carbon Carbon Matt BlackNormale prijs € 409,90 Vanaf € 381,21
- HJC R-PHA-11 MattblackNormale prijs € 399,95 Vanaf € 359,96
- HJC RPHA-11 TitaniumNormale prijs € 399,95 Vanaf € 359,96
- Caberg Droid Gun Metal 818Normale prijs € 259,95 Vanaf € 220,96
- MT Atom SV ZwartNormale prijs € 149,90 Vanaf € 129,00
- Schuberth S2 Sport MattblackNormale prijs € 479,95 Vanaf € 335,97
- AGV Veloce S Soleluna 001Normale prijs € 599,95 Vanaf € 449,00
Een racehelm voor extreem hoge snelheden
Racehelmen zijn speciaal ontwikkeld om de rijder zo goed mogelijk te kunnen beschermen tijdens extreem hoge snelheden. Vandaar dat een racehelm ook anders is dan bijvoorbeeld een tourhelm. Een racehelm is altijd een integraalhelm, de reden daarvoor is dat een integraalhelm uit één geheel is gemaakt. Een systeemhelm bijvoorbeeld bestaat uit twee delen en heeft daarom ook meteen een zwak punt, bij extreme krachten de helm kan open springen waardoor je met je gezicht de grond kan raken.
Een racehelm met DD-sluiting
Een racehelm beschikt altijd over een DD-sluiting en niet over een snelsluiting die je in veel helmen tegenwoordig ziet. De reden daarachter is dat een snelsluiting open kan springen wanneer er heel veel kracht op komt te staan (bij een crash) en dat kan niet bij een DD-sluiting. Om die reden zie je een snelsluiting ook vooral bij de goedkopere helmen integraalhelmen en bij tourhelmen (systeemhelmen).
Aangezien racehelmen alles te maken hebben met veiligheid is het van belang dat de helmschaal van een sterk materiaal gemaakt is zoals glasfiber of een combinatie (composiet) van materialen zoals carbon/aramide/fiber. Dit zorgt voor een hele sterke en lichte buitenschaal met als resultaat dat er een zo goed mogelijk dempende binnenschaal gebruikt kan worden. Daarnaast beschikt een racehelm ook over een vizier die geschikt is om genoeg zicht te hebben wanneer je voorover gebogen achter je kuip ligt. Tourhelmen (systeemhelmen) hebben dat bijvoorbeeld niet omdat die gemaakt zijn om veel zicht te hebben als je rechtop zit.