Winkelmand €0,00

Veel gestelde vragen


Zijn alle helmen goedgekeurd?

Alle helmen op onze website zijn volgens het Europese ECE22.05 norm goedgekeurd, tenzij expliciet vermeld. Dit betekent dat deze helmen zijn goedgekeurd voor gebruik op de openbare weg in Europa.


Hoe zie ik het verschil tussen een motor- en een scooter- of bromfietshelm?

Er is geen vastgesteld verschil tussen de helmen. Iedere helm is goedgekeurd voor op motor, scooter of bromfiets. Wel is het zo dat een motorrijder vaak hogere eisen omtrent afwerking, comfort, veiligheid en geluidsdemping stelt dan een scooter- of bromfietsrijder, gezien het verschil in snelheid.


Wat is mijn maat?

Aan de hand van onze maattabel kun je aan de hand van de omtrek van je hoofd je helmmaat bepalen. Op de productpagina van een specifieke helm staat bij de beschikbare maten een linkje naar de maattabel.

 

Hoe lang duurt het voordat ik mijn bestelling binnen heb?

Wij streven ernaar bestellingen binnen 4 werkdagen te verzenden. Wanneer een artikel onverhoopt niet op voorraad is, bij ons, of bij onze leverancier, of er is een andere reden dat levering langer duurt, zullen we dit zo spoedig mogelijk laten weten. Indien gewenst,  zullen we ons best doen een passend alternatief te bieden, of zullen we het aankoopbedrag aan je terugstorten.

 

Wat moet ik doen als een helm niet past?

Het kan gebeuren dat een helm niet past. Je kunt hem dan ruilen of retourneren.  In dat geval stuur je je helm volgens onze retourprocedure aan ons terug.

 

Wat moet ik doen als ik een verkeerd product heb binnengekregen?

Wij behandelen alle orders met de hoogst mogelijke zorg. Desalniettemin kan het gebeuren dat een foutieve bestelling wordt verzonden. In dat geval zend je de foutieve bestelling volgens de omruilprocedure terug. Bij een fout van onze kant brengen wij uiteraard geen extra verzendkosten in rekening en vergoeden wij de verzendkosten voor het terugzenden (maximaal € 6,75). Stuur hiervoor een email met daarin je rekeningnummer, tenaamstelling van de rekening, en je ordernummer.

 

Wat moet ik doen als ik mijn bestelling wil ruilen?

Bij Voordeelhelmen.nl kun je tot 14 dagen na ontvangst van het product je bestelling zonder opgaaf van reden ruilen. Maak gebruik van onze ruilprocedure voor de snelste afhandeling van de omruiling. Alleen ongebruikte en onbeschadigde producten kunnen geruild worden.

 

Hoe kan ik betalen?

Bij Voordeelhelmen.nl kun je betalen per bankoverboeking, met iDeal, via PayPal, achteraf op factuur, en voor internationale klanten via Mister Cash en Sofort Banking.

 

Is het wel veilig om iets bij Voordeelhelmen.nl via internet te bestellen?

Wij zijn een Nederlandse webshop, met een Kamer van Koophandel inschrijving en een Nederlands BTW nummer. Wij hebben een fysieke bedrijfslocatie in Amsterdam West. Hiernaast geschieden betalingen aan ons en zendingen vanuit ons via gerenommeerde partijen. Tevens zijn wij voorzien van het Webshop Keurmerk. Je kunt dus met gerust hart iets bij ons bestellen.

 

Hebben jullie ook een winkel?

Wij zijn een webshop, maar bieden klanten ook de mogelijkheid op afspraak bestellingen bij ons af te halen, te bekijken of passen. Om er zeker van te zijn dat het gewenste product op voorraad is, is het aan te raden even te bellen. Wij leggen het dan apart, of zorgen dat het besteld wordt.

 

Ik heb advies nodig over een helm of een ander product. Waar kan ik dat krijgen?

Je kunt contact met ons opnemen via ons contactformulier, of door te bellen met 020-760 08 07 (bereikbaar ma-vrij 10:00u- 17:00u, do tot 21:00).

 

Ik heb een product teruggestuurd, wanneer krijg ik mijn geld terug?

Wij maken retourbedragen binnen 7 dagen aan je over.

 

Moet ik verzendkosten betalen?

Bestellingen boven 40 euro zijn binnen Nederland inclusief verzendkosten. Onder 40 euro vragen wij slechts een bijdrage van € 3,95 in de verzendkosten. Klanten in Belgie betalen een bijdrage van € 4,95 per bestelling, klanten in Duitsland betalen een bijdrage van € 6,95 per bestellingen. 

 

Ik heb een klacht, wat nu?

Wij doen onze uiterste best onze klanten tevreden te houden. Mocht je onverhoopt toch niet tevreden zijn of je hebt een andere aanleiding tot een klacht, neem dan contact met ons op via ons contactformulier of  bel ons op 020-760 0807. We zullen je klacht dan zo snel mogelijk in behandeling nemen, je ontvangt hierover bericht. Indien je niet tevreden bent over de afhandeling van de klacht, kun je contact opnemen met de geschillencommissie van Stichting Webshop Keurmerk.

 

Ik woon in België, kan ik dan ook bestellingen doen?

Ja! Klanten in België kunnen gewoon een bestelling doen, en deze betalen via MisterCash, SofortBanking, Paypal of overboeking. Wij vragen een bijdrage van € 4,95 in de verzendkosten, deze worden verrekend in het bestelproces. In veel gevallen duurt bezorging naar België zelfs niet langer dan binnen Nederland!

 

Kan ik bestellingen doen van buiten Nederland?

Wij accepteren bestellingen vanuit de hele wereld. Verzendkosten zijn variabel, en afhankelijk van de bestemming. Deze worden automatisch verrekend tijdens het invoeren van de bestelling. Verzending naar het buitenland geschiedt op eigen risico. Wij kunnen niet aansprakelijk worden gehouden voor in het buitenland zoekgeraakte pakketten, tenzij nadrukkelijk afspraken zijn gemaakt over verzekerde verzending. 

Toegevoegd aan winkelmand:

{{var product.name}}

Verder winkelen
Naar kassa en afrekenen